ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ & Ανακοινώσεις & Τρίτων ΕΔΩ, - W3docs Eύκολα ΕΔΩ

11/03/2015

Ο συμπαραστάτης του δημότη στον δήμο «Ορατός ή Αόρατος θεσμός»?

Παρατείνεται η διαδικασία της εκλογής συμπαραστάτη του δημότη, για τις περιπτώσεις που δεν είχε ολοκληρωθεί έως τις 28 Φεβρουαρίου, αυτό διευκρινίζεται με οδηγία του υπουργού Εσωτερικών η οποία απεστάλη προς της Περιφέρειες και τους ΟΤΑ όλης της χώρας.


Στην ίδια εγκύκλιο διευκρινίζεται ακόμη ότι στην περίπτωση που ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης έχει την υπαλληλική ιδιότητα, λαμβάνει ειδική άδεια άνευ αποδοχών για όλο το διάστημα της θητείας του.
Η αποστολή του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης συνοψίζεται στην διαμεσολαβητική επίλυση διαφορών που προκύπτουν ανάμεσα σε άμεσα θιγόμενους πολίτες ή επιχειρήσεις και στις υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις του Δήμου.

Προς τούτο διαθέτει δύο αρμοδιότητες, για την επίτευξη της αποστολής του.
1) Χειρισμός καταγγελιών (άρθρο 77 παρ. 3 Ν.3852/2010)
Οι άμεσα θιγόμενοι πολίτες και επιχειρήσεις έχουν το δικαίωμα να υποβάλλουν στον Συμπαραστάτη καταγγελίες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν από την κακοδιοίκηση των υπηρεσιών, νομικών προσώπων και επιχειρήσεων του Δήμου. Ο Συμπαραστάτης, εφόσον λάβει καταγγελία που συγκεντρώνει τις παραπάνω προϋποθέσεις, έχει την αρμοδιότητα να διαμεσολαβήσει για να επιλυθούν τα προβλήματα κακοδιοίκησης και είναι υποχρεωμένος να απαντήσει εγγράφως ή ηλεκτρονικά στους ενδιαφερόμενους εντός τριάντα (30) ημερών. Για την εκπλήρωση αυτής της αρμοδιότητας, ο Συμπαραστάτης, εφόσον διαπιστώσει τη βασιμότητα της καταγγελίας, επικοινωνεί με την καταγγελλόμενη πλευρά και επιδιώκει την εξωδικαστική επίλυση της διαφοράς.
2)Διατύπωση προτάσεων βελτίωσης
Ο Συμπαραστάτης μπορεί επίσης να προβαίνει στη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της δημοτικής διοίκησης και των σχέσεών της με το κοινό, τόσο στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσής του, όσο και επ’ ευκαιρία σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που ο ίδιος εντοπίζει.
Στην τελευταία αυτή περίπτωση, οι ειδικές προτάσεις του συμπαραστάτη υποβάλλονται στον Δήμαρχο και κοινοποιούνται στο Δημοτικό Συμβούλιο και στον Γενικό Γραμματέα του Δήμου.
Τόσο η ετήσια έκθεση όσο και οι ειδικές προτάσεις του Συμπαραστάτη αναρτώνται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του δήμου με φροντίδα των δημοτικών υπηρεσιών.
Γιατί.......
  • Ο Δήμος δεν λειτουργεί χωρίς τους πολίτες . 
  • Είναι λάθος να αντιμετωπίζουμε τον Δήμο ως έναν ακόμη δημόσιο οργανισμό με αιρετή ηγεσία. 
  • Ο Δήμος δεν είναι ένας επαγγελματικός σύλλογος ή ένας μονοθεματικός φορέας που καλούμαστε μια φορά κάθε τόσα χρόνια να ψηφίζουμε την ηγεσία του. 
  • Ο Δήμος δεν είναι η Βουλή ή η Κυβέρνηση, κάτι απομακρυσμένο και περίκλειστο ,που αφορά την συνολική διακυβέρνηση της Χώρας. 
  • Ο Δήμος είναι μια ζωντανή μηχανή που για να λειτουργήσει αποτελεσματικά, σε καθημερινή βάση, πρέπει να συμβάλλουν όλοι οι πολίτες. 
  • Μια πόλη με ένα πλούσιο ανθρώπινο δυναμικό και σημαντικούς πόρους, δεν είναι δυνατόν να διοικηθεί επαρκώς μόνο από ανθρώπους που ψηφίζονται μία φορά ανά  πέντε, όσο ικανοί και αν είναι.
  • Χρειάζεται η καθημερινή αλληλεπίδραση και συμβολή των πολιτών. «δεν χρειάζεται να πάει ο πολίτης στον Δήμο αλλά ο Δήμος να “πηγαίνει” στον πολίτη»
το  Άρθρο 4, του νόμου 4257/ ΦΕΚ/Α/93/14-4-2014 :
Το πρώτο εδάφιο της παρ . 2 του άρθρου 77 του ν . 3852/2010 και το δεύτερο εδάφιο της παρ . 1 του άρθρου 179 του ν. 3852/2010, όπως ισχύουν, αντικαθίστανται ως εξής:
« Η διαδικασία για την επιλογή του Συμπαραστάτη γίνεται εντός έξι (6) μηνών από την εγκατάσταση των αρχών.>>


2 σχολια:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tasouli piase to ...kapsouli

Anonymous said... Best Blogger Tips

Πρόλαβε και του τόπιασε η μάνα σου