Πολλά ακούγονται τελευταία για μηνύσεις και αποζημιώσεις με αφορμή το πρόσφατο γεγονός της ρύπανσης των ακτών της Σαλαμίνας και του Σαρωνικού γενικότερα.
Για να γνωρίζουμε τι λέμε, διαβάστε εν ολίγοις, τι προβλέπει η «Διεθνή Σύμβαση για την Αστική Ευθύνη για Ζημιές απόΡύπανση από Πετρέλαιο» [ The International Convention on Civil Liability for Bunker Oil Pollution Damage (Bunker)]
Για να γνωρίζουμε τι λέμε, διαβάστε εν ολίγοις, τι προβλέπει η «Διεθνή Σύμβαση για την Αστική Ευθύνη για Ζημιές απόΡύπανση από Πετρέλαιο» [ The International Convention on Civil Liability for Bunker Oil Pollution Damage (Bunker)]
///////
Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα παρέχεται επαρκής, άμεση και
αποτελεσματική αποζημίωση σε πρόσωπα που υφίστανται ζημίες που προκαλούνται από πετρελαιοκηλίδες, όταν μεταφέρονται ως καύσιμα σε δεξαμενές πλοίων, Η Διεθνή Σύμβαση για την Αστική Ευθύνη για Ζημιές από Ρύπανση από Πετρέλαιο του 1969, εφαρμόζεται στις ζημίες που προκλήθηκαν στην επικράτεια,συμπεριλαμβανομένων των χωρικών υδάτων, και στις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες των συμβαλλομένων κρατών.
Η σύμβαση παρέχει ένα ανεξάρτητο όργανο που θα καλύπτει μόνο τις ζημίες για ρύπανση.
Ως "ζημία ρύπανσης" νοείται:
α) απώλεια ή ζημία που προκλήθηκε εκτός του πλοίου από μόλυνση που προκύπτει από τη διαφυγή ή απόρριψη πετρελαιοφόρου από το πλοίο, οπουδήποτε μπορεί να υπάρξει τέτοια διαφυγή ή απόρριψη, υπό τον όρο ότι η αποζημίωση για απομείωση του περιβάλλοντος εκτός από την απώλεια κέρδους από την εν λόγω απομείωση να περιορίζεται στο κόστος εύλογων μέτρων αποκατάστασης που έχουν πράγματι αναληφθεί ή πρόκειται να αναληφθούν, καιβ) το κόστος των προληπτικών μέτρων και των περαιτέρω ζημιών που προκαλούνται από προληπτικά μέτρα.
Η σύμβαση βασίζεται στη Διεθνή Σύμβαση για την Αστική Ευθύνη για Ζημιές από Ρύπανση από Πετρέλαιο, 1969.
Ως βασική προϋπόθεση στη σύμβαση είναι η ανάγκη να διατηρηθεί η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη από τον εγγεγραμμένο ιδιοκτήτη ενός σκάφους.
Μια άλλη βασική διάταξη είναι η απαίτηση για άμεση δράση - κάτι τέτοιο θα επέτρεπε την άμεση άσκηση αγωγής αποζημίωσης για ζημία ρύπανσης κατά ενός ασφαλιστή.
Η σύμβαση απαιτεί από τα πλοία ηλικίας άνω των 1.000 τόνων να διατηρούν ασφάλιση ή άλλη χρηματοοικονομική εγγύηση, όπως εγγύηση τράπεζας ή παρόμοιου χρηματοπιστωτικού ιδρύματος, για την κάλυψη της ευθύνης του εγγεγραμμένου κατόχου για ζημία ρύπανσης σε ποσό ίσο με τα όρια ευθύνης ισχύον εθνικό ή διεθνές καθεστώς περιορισμού, αλλά σε όλες τις περιπτώσεις δεν υπερβαίνει το ποσό που υπολογίζεται σύμφωνα με τη σύμβαση του 1976 για τον περιορισμό της ευθύνης για ναυτικές απαιτήσεις,
Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα παρέχεται επαρκής, άμεση και
αποτελεσματική αποζημίωση σε πρόσωπα που υφίστανται ζημίες που προκαλούνται από πετρελαιοκηλίδες, όταν μεταφέρονται ως καύσιμα σε δεξαμενές πλοίων, Η Διεθνή Σύμβαση για την Αστική Ευθύνη για Ζημιές από Ρύπανση από Πετρέλαιο του 1969, εφαρμόζεται στις ζημίες που προκλήθηκαν στην επικράτεια,συμπεριλαμβανομένων των χωρικών υδάτων, και στις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες των συμβαλλομένων κρατών.
Η σύμβαση παρέχει ένα ανεξάρτητο όργανο που θα καλύπτει μόνο τις ζημίες για ρύπανση.
Ως "ζημία ρύπανσης" νοείται:
α) απώλεια ή ζημία που προκλήθηκε εκτός του πλοίου από μόλυνση που προκύπτει από τη διαφυγή ή απόρριψη πετρελαιοφόρου από το πλοίο, οπουδήποτε μπορεί να υπάρξει τέτοια διαφυγή ή απόρριψη, υπό τον όρο ότι η αποζημίωση για απομείωση του περιβάλλοντος εκτός από την απώλεια κέρδους από την εν λόγω απομείωση να περιορίζεται στο κόστος εύλογων μέτρων αποκατάστασης που έχουν πράγματι αναληφθεί ή πρόκειται να αναληφθούν, καιβ) το κόστος των προληπτικών μέτρων και των περαιτέρω ζημιών που προκαλούνται από προληπτικά μέτρα.
Η σύμβαση βασίζεται στη Διεθνή Σύμβαση για την Αστική Ευθύνη για Ζημιές από Ρύπανση από Πετρέλαιο, 1969.
Ως βασική προϋπόθεση στη σύμβαση είναι η ανάγκη να διατηρηθεί η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη από τον εγγεγραμμένο ιδιοκτήτη ενός σκάφους.
Μια άλλη βασική διάταξη είναι η απαίτηση για άμεση δράση - κάτι τέτοιο θα επέτρεπε την άμεση άσκηση αγωγής αποζημίωσης για ζημία ρύπανσης κατά ενός ασφαλιστή.
Η σύμβαση απαιτεί από τα πλοία ηλικίας άνω των 1.000 τόνων να διατηρούν ασφάλιση ή άλλη χρηματοοικονομική εγγύηση, όπως εγγύηση τράπεζας ή παρόμοιου χρηματοπιστωτικού ιδρύματος, για την κάλυψη της ευθύνης του εγγεγραμμένου κατόχου για ζημία ρύπανσης σε ποσό ίσο με τα όρια ευθύνης ισχύον εθνικό ή διεθνές καθεστώς περιορισμού, αλλά σε όλες τις περιπτώσεις δεν υπερβαίνει το ποσό που υπολογίζεται σύμφωνα με τη σύμβαση του 1976 για τον περιορισμό της ευθύνης για ναυτικές απαιτήσεις,
Ευθύνη του εφοπλιστή
- Εκτός των περιπτώσεων που προβλέπονται στις παρακάτω παραγράφους, ο πλοιοκτήτης κατά τη στιγμή ενός συμβάντος είναι υπεύθυνος για τη ζημία που προκαλείται από ρύπανση από οποιοδήποτε είδος καυσίμων επί του σκάφους ή προέρχεται από το πλοίο, υπό τον όρο ότι, εάν ένα περιστατικό συνίσταται σε σειρά περιστατικών με την ίδια προέλευση, η ευθύνη επισυνάπτεται στον εφοπλιστή κατά τον χρόνο της πρώτης από τις περιπτώσεις αυτές.
- Όταν περισσότερα από ένα πρόσωπα ευθύνονται σύμφωνα με την παράγραφο 1, η ευθύνη τους είναι αλληλέγγυα.
Ο πλοιοκτήτης δεν φέρει ευθύνη
για ζημία ρύπανσης εάν ο εφοπλιστής αποδείξει ότι:
α) η ζημία οφείλεται σε πράξη πολέμου, εχθροπραξιών, εμφύλιου πολέμου, εξέγερσης ή φυσικού φαινομένου εξαιρετικού, αναπόφευκτου και ακαταμάχητου χαρακτήρα ή
β) η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου από πράξεις ή παραλείψεις που έγιναν με σκοπό να προκληθεί ζημία από τρίτο ή
γ) η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου από την αμέλεια ή άλλη παράνομη πράξη οποιασδήποτε κυβέρνησης ή άλλης αρχής αρμόδιας για τη συντήρηση των φώτων ή άλλων βοηθημάτων ναυσιπλοΐας κατά την άσκηση αυτής της λειτουργίας.
Εάν ο πλοιοκτήτης αποδείξει ότι η ζημία από τη ρύπανση προκλήθηκε εν όλω ή εν μέρει είτε από πράξεις ή παραλείψεις που έγιναν με πρόθεση να προκληθεί ζημία από το πρόσωπο που υπέστη τη ζημία είτε από αμέλειά του, ο εφοπλιστής μπορεί να απαλλαγεί εν όλω ή εν μέρει από ευθύνη έναντι αυτού του προσώπου.
- Εκτός των περιπτώσεων που προβλέπονται στις παρακάτω παραγράφους, ο πλοιοκτήτης κατά τη στιγμή ενός συμβάντος είναι υπεύθυνος για τη ζημία που προκαλείται από ρύπανση από οποιοδήποτε είδος καυσίμων επί του σκάφους ή προέρχεται από το πλοίο, υπό τον όρο ότι, εάν ένα περιστατικό συνίσταται σε σειρά περιστατικών με την ίδια προέλευση, η ευθύνη επισυνάπτεται στον εφοπλιστή κατά τον χρόνο της πρώτης από τις περιπτώσεις αυτές.
- Όταν περισσότερα από ένα πρόσωπα ευθύνονται σύμφωνα με την παράγραφο 1, η ευθύνη τους είναι αλληλέγγυα.
Ο πλοιοκτήτης δεν φέρει ευθύνη
για ζημία ρύπανσης εάν ο εφοπλιστής αποδείξει ότι:
α) η ζημία οφείλεται σε πράξη πολέμου, εχθροπραξιών, εμφύλιου πολέμου, εξέγερσης ή φυσικού φαινομένου εξαιρετικού, αναπόφευκτου και ακαταμάχητου χαρακτήρα ή
β) η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου από πράξεις ή παραλείψεις που έγιναν με σκοπό να προκληθεί ζημία από τρίτο ή
γ) η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου από την αμέλεια ή άλλη παράνομη πράξη οποιασδήποτε κυβέρνησης ή άλλης αρχής αρμόδιας για τη συντήρηση των φώτων ή άλλων βοηθημάτων ναυσιπλοΐας κατά την άσκηση αυτής της λειτουργίας.
Εάν ο πλοιοκτήτης αποδείξει ότι η ζημία από τη ρύπανση προκλήθηκε εν όλω ή εν μέρει είτε από πράξεις ή παραλείψεις που έγιναν με πρόθεση να προκληθεί ζημία από το πρόσωπο που υπέστη τη ζημία είτε από αμέλειά του, ο εφοπλιστής μπορεί να απαλλαγεί εν όλω ή εν μέρει από ευθύνη έναντι αυτού του προσώπου.
!!!! Καμία διάταξη της παρούσας σύμβασης δεν θίγει το δικαίωμα προσφυγής του
εφοπλιστή που υπάρχει ανεξάρτητα από την παρούσα σύμβαση. !!!!!
////
////
0 σχολια:
Post a Comment