ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ & Ανακοινώσεις & Τρίτων ΕΔΩ, - W3docs Eύκολα ΕΔΩ

26/04/2013

«Φουσκώνει» χωρίς να το καταλάβετε ο λογαριασμός του κινητού σας;Τι πρέπει να κάνετε για να περιορίσετε τη ζημιά !

« Παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή στις εταιρείες »!

Συστάσεις στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας οι οποίες χρησιμοποιούν το «κόλπο» με τον ελάχιστο χρόνο χρέωσης για να ροκανίσουν τον προπληρωμένο χρόνο ομιλίας των συνδρομητών τους, απηύθυνε ο Συνήγορος του Καταναλωτή

Προκύπτει ότι σε ορισμένα «πακέτα» οι εταιρείες έχουν αυξήσει τον ελάχιστο χρόνο ακόμη και… 10 φορές.


Από το κείμενο του συνηγόρου του καταναλωτή, προκύπτει ότι με τον αυξημένο ελάχιστο χρόνο ομιλίας, ο συνδρομητής ζημιώνεται καθώς:



  1. Κάθε κλήση διάρκειας ενός δευτερολέπτου, χρεώνεται όσο και μια κλήση η οποία έχει διάρκεια ένα λεπτό (αν η εταιρεία υιοθετεί την ελάχιστη χρέωση των 60 δευτερολέπτων γιατί υπάρχουν και περιπτώσεις όπου η ελάχιστη χρέωση είναι …τρία λεπτά)
  2. Ο αριθμός των κλήσεων που διαρκούν από ένα έως 30 δευτερόλεπτα, είναι πολύ μεγάλος. Οι κλήσεις πραγματικής διάρκειας 1-30 δευτερολέπτων αγγίζουν περίπου το 60% του συνόλου των κλήσεων. Μάλιστα, από τον συνήγορο του καταναλωτή διατυπώνεται η εκτίμηση ότι αυτές οι κλήσεις γίνονται συνήθως από ανάγκη δηλαδή είτε για λόγους ασφάλειας ευάλωτων ομάδων (π.χ. παιδιά, ηλικιωμένοι) είτε για οικονομία.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή εφιστά την προσοχή στους καταναλωτές καθώς αυτή η πρακτική
α) οδηγεί σε ιδιαιτέρως σημαίνουσα αύξηση και δη πολλαπλασιασμό του κόστους χρήσης κινητής τηλεφωνίας για μεγάλο αριθμό καταναλωτών στη χώρα μας και
β) ενδέχεται να παραπλανήσει τον μέσο καταναλωτή, ως προς την πραγματική διάρκεια του παρεχομένου παγίου χρόνου κλήσεων, τόσο κατά το προσυμβατικό στάδιο επιλογής ενός προγράμματος όσο και κατά τη διάρκεια της σύμβασης, αφού δεν μπορεί να υπολογίσει με ασφάλεια τον εναπομείναντα χρόνο ομιλίας του προγράμματός του, με αποτέλεσμα την πραγματοποίηση κλήσεων πέραν του εντός παγίου χρόνου ομιλίας

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή πιέζει τις τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, να εγκαταλείψουν αυτές τις πρακτικές και να περιορίσουν τον ελάχιστο χρόνο ομιλίας στα επίπεδα των 30 δευτερολέπτων.

Μέχρι όμως να γίνει αυτό, καλό είναι προστατευτείτε από μόνοι σας ακολουθώντας τις ακόλουθες συμβουλές:
  1. Προσπαθήστε να αντικαταστήσετε μια κλήση μικρής διάρκειας με ένα SMS καθώς θα σας κοστίσει λιγότερο
  2. Εγγραφείτε στις υπηρεσίες προειδοποίησης για την εξάντληση του δωρεάν χρόνου ομιλίας που παρέχουν όλες οι εταιρείες
  3. Αν εξαντλήσετε τον δωρεάν χρόνο ομιλίας σας, εξετάστε το ενδεχόμενο να αγοράσετε ένα «πακέτο» επιπλέον χρόνου καθώς το κόστος θα είναι μικρότερο από το να πληρώσετε τα τηλεφωνήματα με την κανονική χρέωση


3 σχολια:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Μήπως ξέρετε ποιές είναι αυτές οι τρεις εταιρίες που χρεώνουν πάνω από 30" ;

ΨΙΛΗ ΑΜΜΟΣ said... Best Blogger Tips

@ΑνώνυμοςΗ ακολουθούμενη αυτή πρακτική τιμολόγησης, από τις εταιρίες Vodafone, Cosmote και Wind, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή , συνεπάγεται:

1. Τη χρέωση κάθε κλήσης διάρκειας χρόνου από 1 ως 59 δευτερόλεπτα με την αξία κλήσης 60 δευτερολέπτων.

2. Τη σχετικότητα του πραγματικά παρεχομένου εντός παγίου μηνιαίου χρόνου ομιλίας των προγραμμάτων, ιδίως λαμβάνοντας υπόψη ότι οι κλήσεις διάρκειας χρόνου μικρότερου των 60 δευτερολέπτων αποτελούν σημαντικό ποσοστό του συνόλου των κλήσεων. Σύμφωνα με στοιχεία οι κλήσεις διάρκεια 1 έως 30 δευτερολέπτων φτάνουν το 60% του συνόλου. Και πραγματοποιούνται από μεγάλο μέρος του πληθυσμού είτε για λόγους ασφάλειας ευάλωτων ομάδων (π.χ. παιδιά, ηλικιωμένοι) είτε πλέον λόγω των εξαιρετικά δυσχερών οικονομικών συνθηκών.

Επίσης, ο Συνήγορος του Καταναλωτή έλαβε γνώση ότι σε ορισμένα προγράμματα καρτοκινητής τηλεφωνίας ο ελάχιστος χρόνος χρέωσης ορίζεται σε τρία λεπτά. Αυτό οδηγεί σε πολλαπλασιασμό του κόστους χρήσης κινητής τηλεφωνίας για μεγάλο αριθμό καταναλωτών. Η πρακτική αυτή, ακόμη, ενδέχεται να παραπλανήσει τον μέσο καταναλωτή, ως προς την πραγματική διάρκεια του παρεχομένου παγίου χρόνου κλήσεων, τόσο κατά το προσυμβατικό στάδιο επιλογής ενός προγράμματος όσο και κατά τη διάρκεια της σύμβασης. Κι αυτό επειδή δεν μπορεί να υπολογίσει με ασφάλεια τον εναπομείναντα χρόνο ομιλίας του προγράμματός του, με αποτέλεσμα την πραγματοποίηση κλήσεων πέραν του εντός παγίου χρόνου ομιλίας.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή απευθύνει δημοσίως σύσταση προς τις εταιρείες «COSMOTE ΚΙΝΗΤΕΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.», «VODAFONE – ΠΑΝΑΦΟΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ» και «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ A.E.B.E.» και τις καλεί να καθορίσουν τον χρόνο χρέωσης των φωνητικών κλήσεων κινητής τηλεφωνίας στον πραγματικό χρόνο ομιλίας
Πηγή:http://tinyurl.com/camh7te

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση.